Παχυσαρκία: Ποιους κινδύνους κρύβει για την υγεία μας;

Image Google Search

Με αφορμή την σημερινή ημέρα, η οποία είναι αφιερωμένη Κατά της Παχυσαρκίας, αποφάσισα να αναφερθώ στους κινδύνους και τα προβλήματα υγείας που κρύβονται πίσω από αυτή. Το γεγονός ότι έχετε συμβιβαστεί με την εικόνα και τα κιλά σας, αυτό δεν σημαίνει ότι νοιάζεστε πραγματικά για
τον εαυτό σας. Ο άνθρωπος που αγαπά και νοιάζεται τον εαυτό του, φροντίζει  να υιοθετεί τέτοιες συνήθειες ώστε να έχει μια καλή και ποιοτική ζωή.
Πείτε μου λοιπόν τι ποιότητα έχει μια ζωή χωρίς υγεία;
Πολλοί λένε "Πρέπει να χάσω κιλά, για να δείχνω πιο όμορφος/η ή για να αρέσω στους άλλους". Εδώ πρέπει να σας πω αυτό που μου λέγανε οι γονείς μου όταν ήμουν μικρή. "Δεν μας νοιάζει τι λένε οι άλλοι". Κι εγώ με την σειρά μου θα σας πω "Τίποτα δεν πρέπει αν δεν το θέλω". Το θέμα λοιπόν, είναι τι θέλετε εσείς οι ίδιοι για τον εαυτό σας. Αν σας αρέσει και θεωρείτε πως σας προσφέρει ευεξία το να μην μπορείτε να ανεβείτε με τα πόδια ούτε μέχρι τον πρώτο όροφο, γιατί από το βάρος αρχίζουν να πονάνε τα πόδια σας, δεν μπορείτε να πάρετε ανάσα και όσο ανεβαίνετε τα πόδια σας αρχίζουν να τρέμουν και άλλα πολλά... Τότε έχω να σας πω, "συνεχίστε και τα προβλήματα υγείας οσονούπω έρχονται, αν δεν έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους".

Ας δούμε όμως ποια προβλήματα υγείας κρύβονται πίσω από την παχυσαρκία.

Το σωματικό βάρος που υπερβαίνει τα επιθυμητά όρια σχετίζετε στενά με τον αυξημένο κίνδυνο θανάτου που διατρέχουν οι περισσότεροι παχύσαρκοι από τις παρακάτω αιτίες - προβλήματα υγείας:

  • Στεφανιαία νόσος. Είναι η νόσος τον στεφανιαίων αγγείων που βρίσκονται στην καρδιά την οποία και αιματώνουν. Μπορείτε να φανταστείτε τι συνεπάγεται αυτού.
  • Σακχαρώδης διαβήτης (τύπου ΙΙ). Συνήθως εμφανίζετε σε άτομα άνω των 40 ετών λόγω κακής διατροφής.
  • Καρκίνος του ήπατος, της χοληδόχου κύστης, του ενδομητρίου, του προστάτη, του μαστού.
  • Καρδιακή ανεπάρκεια.
  • Υπέρταση.
  • Ουρική αρθρίτιδα.
  • Χοληστερίνη.
  • Κήλη και εντερική απόφραξη.
Προβλήματα υγείας μειωμένης συχνότητας:
  • Νεφροπάθεια (μέσω της στεφανιαίας νόσου και υπέρτασης).
  • Καρκίνος του στομάχου.
  • Στειρότητα.
  • Κίρρωση του ήπατος.
  • Ανωμαλίες της εμμηνορρυσίας.
  • Πνευμονοπάθειες.
  • Ψυχολογικά όπως απομόνωση, απόρριψη κ.α.
  • Δερματικά όπως φλεγμονές, έλκη, αυξημένη εφίδρωση κ.α.


Ένας τρόπος για να δείτε περίπου πού κυμαίνεστε, είναι η μέτρηση του  Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ).  Οι επιθυμητές τιμές του ΔΜΣ κυμαίνονται μεταξύ 20 και 25 Kg/m². Τιμές ΔΜΣ μεγαλύτερες του 30 μας υποδηλώνουν παχύσαρκο άτομο. Εξαίρεση αποτελούν τα άτομα που έχουν ασυνήθιστα μεγάλη μυϊκή μάζα, γι' αυτό και πρέπει να σημειώσουμε ότι η χρήση του ΔΜΣ δεν λαμβάνει υπ' όψη τη σύσταση του σώματος.

ΔΜΣ = Βάρος (Kg) / Ύψος (m²)

Τιμές λιποβαρούς ατόμου < 19,5 για άνδρες και < 18,5 για γυναίκες.
Τιμές κανονικού βάρους 19,5 - 24,9 για άνδρες και 18,5 - 23,5 για γυναίκες.
Τιμές υπέρβαρου ατόμου 25 - 29,9 για άνδρες και 23,5 - 28,6 για γυναίκες.
Τιμές παχύσαρκου ατόμου 30+ για άνδρες και 28,7+ για γυναίκες.


Βάλτε καλά στο μυαλό σας ότι: 


"Δεν μπορώ να έχω καλή εμφάνιση αν δεν έχω καλή υγεία και αν δεν έχω καλή υγεία τότε δεν έχω ούτε καλή εμφάνιση αλλά ούτε και ποιοτική ζωή!"
Η παχυσαρκία και τα παραπανίσια κιλά λοιπόν, δεν είναι θέμα εμφάνισης αλλά θέμα ΥΓΕΙΑΣ!!!!!


Αν θέλετε, προς ενημέρωση δική σας, διαβάστε ένα αρκετά ενημερωμένο άρθρο που δίνει βάση στην Ελληνική πρωτιά στην παχυσαρκία.
Επίσης αν έχετε οτιδήποτε να προσθέσετε ή θέλετε να πείτε την άποψή σας, θα χαρώ να την διαβάσω στα σχόλια σας!

2 σχόλια:

  1. Σημαντικά τα όσα μας λες καλή μου Νίκη σχετικά με την παχυσαρκία.
    Τα καταφέρνω και δεν υπάρχουν περιττά κιλά.
    Ελπίζω και στη συνέχεια να τα καταφέρω.
    Νάσαι καλά καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θέληση να έχουμε και όλα γίνονται! Τίποτα στη ζωή δεν είναι ακατόρθωτο, εκτός αν το βλέπουμε έτσι...
      Καλή εβδομάδα εύχομαι!

      Διαγραφή

Νίκη Γιαννουλίδου. Από το Blogger.